'Nice to meet you'... 'How are you?' - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu 'Nice to meet you'... 'How are you?' - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu

'Nice to meet you'... 'How are you?'

Door: Gijsje

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

24 Oktober 2012 | Canada, Norwich

Hi everybody,

Terwijl je buiten amper de buren kunt zien door de duisternis en de mist, zit ik in mijn warme kamer op mijn bed...
Deze laatste dagen heb ik veel nieuwe mensen ontmoet en gesproken. En iedere keer hoor ik hier hetzelfde 'Nice to meet you!' of 'How are you?' Een gewoonte waar je snel aan went.

De eerste nieuwe ontmoeting was zondag... Ik heb hem dan niet persoonlijk de hand geschud, maar heb hem alleen van ver gezien...Reverend Hakvoort. De 2 preken die ik heb mogen horen, waren makkelijk te volgen. Het is me heel erg mee gevallen, omdat ik echt dacht dat een Engelse preek moeilijk te volgen is. Ook het zingen was nieuw; ze zingen hier prachtige psalters...Het is echt mooi om te horen...Ik hoop zeker een cd te kopen voor je, Gert, met Wilma!:)
Die avond ben ik met John en Wilma naar huis gegaan... we hebben met z'n vieren gezellig gekletst, gegeten en Saambinder vertaald...

Op school heb ik een studente ontmoet in verband met mijn onderzoek naar het speciaal onderwijs op school. Dit meisje zit helemaal in een rolstoel, verkrampt heel erg(soort spastisch), heeft de hele dag door 2 tot 3 helpers, kan niet goed praten, maar is zeer slim...
Ik had haar wel eens door school zien rijden, maar nu heb ik echt gezien hoe zij les krijgt en hoe zij de dag doorbrengt. Dit was een zeer interessante en nieuwe ervaring... zo ligt ze bijvoorbeeld veel op bed, heeft ze een eigen room met shower, bed en wc en worden er allerlei excercises met haar gedaan...Het is heel mooi om te zien dat zo'n meisje toch nog goed les kan krijgen en verzorgd wordt, terwijl ze zo ziek is...

Vandaag ben ik met een heel aantal meiden(nou ja...de jongste was 22 en de meeste waren al getrouwd en hadden al een stel kinderen) wezen theedrinken. Dit doen ze iedere woensdag uit school... ze komen dan om beurten bij elkaar. Dit was echt heel gezellig, dus volgende week een volgende meeting... Het is dan bij de meester van mijn stageklas thuis, waar ik ook mag blijven eten.

Vanavond ging ik na het gezellige thee-uurtje bij John en Wilma eten. Ze hebben me daar weer goed volgestopt...Nu met lasagne en een heel lekker zelfgemaakt toetje. Dit doen ze hier trouwens heel veel: bakken en koken. Allerlei koekjes en desserts worden hier gemaakt en ik smul er heerlijk van!!
Matthew heeft me na het eten zijn huis geshowd...ook al is dat midden in het dorp, het is vrijstaand en dus nog best groot...
Daarna gingen we met zijn vrienden wat drinken bij een Italiaans restaurant...Really nice to do...Het is heel grappig om het soms kromme Nederlands van hen te horen, maar nog lastiger om hen te begrijpen...Er waren zeker onderwerpen waar we maar niet uitkwamen...Sorry, ik weet dan echt niet wat ze bedoelen:(

Nieuwe ontmoetingen heb ik hier dus wel ongeveer iedere dag! Op school, bij familie, in de bus of ergens anders...

See you later,

Gijsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Norwich

Gijsbertha

Op deze waarbenjij Gijsbertha hoop ik al mijn belevenissen en ervaringen met jullie te delen!

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 26153

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 31 Juli 2018

Werken in Canada

11 Juli 2016 - 29 Juli 2016

Werkvakantie Malawi

16 Oktober 2012 - 16 November 2012

Stage op de Rehoboth Christian School

Landen bezocht: