Nieuwe ervaringen! - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu Nieuwe ervaringen! - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu

Nieuwe ervaringen!

Door: Gijsje

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

20 Oktober 2012 | Canada, Norwich

Heey,

Het is alweer het einde van de week!!
Ik zit hier op mijn kamer achter mijn laptop, terwijl het buiten nat en donker is...
Ik ken ondertussen twee zinnen heel goed 'I don't know!' en 'I don't understand you!' :) Het is nog steeds lastig om je verstaanbaar te maken...Maar ik leer er echt veel van..
Zo wordt het steeds makkelijker om de kinderen in de klas te helpen en ze te verstaan. Het uitleggen van de sommen gaat hakkelend en stuntelend, maar ik kom er wel!

Het is leuk om de kinderen Nederlands te horen spreken...Dus 's morgens gebeurt het wel eens dat iemand 'goedemorgen' zegt.
De kinderen vertellen tijdens recess van alles... ze komen opgetogen naar me toe en beginnen zo te kletsen alsof ik alles kan volgen...Jammer genoeg is dat niet altijd zo. Met een 'slowly please' snap ik ze gelukkig beter.

Soccer heb ik ook al veel gespeeld met verschillende klassen. Ze zijn hier echt fanatiek, zelfs de meisjes!!

Donderdagavond belde tante Ruth of ik langs wilde komen. Toen ik er was, zette ze de kerktelefoon aan van een gemeente hier in de buurt: in het Nederlands. Ondertussen heb ik foto's bekeken van de familie en van Josh. Het was heel gezellig! Wilma kwam ook even langs en die heeft me weer thuis afgezet.

Gisterenavond ben ik samen met John en Wilma naar een grote shopping mall geweest...Het was een uur rijden hiervandaan... Het is allemaal groter dan Nederland, maar ik zie ook winkels die we in Holland hebben: H&M, Jack&Jones... We hebben nog lekker gegeten en gedronken bij Tim Hortons. Die zie je echt overal!! Dus aan koffie en donuts is hier geen gebrek:)
Daarna gingen we naar Costco in Kitchener. Dit is denk ik net zoiets als de Makro. Alles, echt alles is in grote verpakkingen... van eten tot bureaustoelen en van kleding tot Christmas stuff!

Toen we de boodschappen binnen hadden zijn we even bij Steve en Mary-An en de 3 kids langsgeweest. De twee jochies kenden me al van school!! Het waren echt leuke, ondeugende boefjes.
Mary-An wilde me graag meenemen naar St. Jacobs. Van 15 tot 18 November is daar een soort kerstmismarkt! Lijkt me superleuk..

Vanmorgen heb ik lekker uitgeslapen... Ben daarna naar buiten gegaan voor een frisse neus. Ik heb een rustige wandeling gemaakt door de corn!! Dat duurde ongeveer een uurtje en het was prachtig!!! Op de foto's kun je zien hoe uitgestrekt en heuvelachtig het hier is!!

Nadat ik samen met Sjaak en Ria brood gegeten heb, zijn Ria en ik naar Woodstock geweest. Ook hier kun je weer zien dat je in Canada bent: alles is groot, zelfs de mensen...Ik heb nog nooit zoveel dikke mensen bij elkaar gezien...Het is echt heel apart. De Walmart zelf is eigenlijk een soort supermarkt, maar je kunt er van alles krijgen, zelfs kleren en groot electrisch apparatuur!

Kga maar eens proberen nog wat voor maandag voor te bereiden en regelen met wie ik morgen mee naar de kerk kan!!

Greetz,
Gijsje

Ps.: Op de foto's zie je het huis van Family Flikweert en foto's die ik vanmorgen tijdens de wandeling gemaakt heb!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Norwich

Gijsbertha

Op deze waarbenjij Gijsbertha hoop ik al mijn belevenissen en ervaringen met jullie te delen!

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 26152

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 31 Juli 2018

Werken in Canada

11 Juli 2016 - 29 Juli 2016

Werkvakantie Malawi

16 Oktober 2012 - 16 November 2012

Stage op de Rehoboth Christian School

Landen bezocht: