Last few days in Canada - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu Last few days in Canada - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu

Last few days in Canada

Door: Gijsje

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

17 November 2012 | Canada, Norwich

Time flies...
Deze laatste dagen voelde het iedere dag zo! De tijd vliegt en de terugreis komt steeds dichterbij… Het begon met mijn laatste vrijdagavond. Ik ben die dag met Ria en Margré in Brantford gaan shoppen! Wat een lol hebben we daar gehad.. Het was een heel gezellig dagje.
Die laatste vrijdagavond ben ik op visite geweest bij Dick en Teuni Jansen. Het was toen al helemaal donker, dus ik heb jammer genoeg niet de farm kunnen zien. Wel hebben we gezellig gekletst over van alles en nog wat!

De laatste zaterdag hier in Canada ben ik met Steve, Mary-Anne en de kids op pad geweest. De Mennonites waren ons doel! Prachtig om te zien hoe ze met 6 paarden zwoegen om het land geploegd te krijgen, hoe de kinderen van klein tot groot hun ouders helpen met het werken bij huis en in de tuin… Het doet een beetje idyllisch aan om die kinderen daar in hun donkere kleding en hoofddeksels te zien lopen en werken en de paarden over de weg te horen lopen. Zelfs in de shop gebruikten ze een zeer ouderwetse kassa. Toch zal het je rust geven om hier tussen deze mensen te kunnen wonen. Ze doen alles zelf, houden hun huis en omgeving netjes bij! In een woodshop hebben we de prachtige zelfgemaakte meubels gezien. Wat een knap werk is dat!

Die avond heb ik bij Steve&Mary-Anne heerlijk uitgebreid gegeten! De kids vinden lezen geweldig leuk…dus het een na het andere boekje heb ik hen voorgelezen! Dat was heel leuk om te doen… Ik kon zelfs van die kleine hummels leren..Niet alle woorden werden namelijk goed uitgesproken door mij:)

De laatste zondag heb ik doorgebracht met 2 keer kerkgaan, eten, lezen, slapen, zingen en orgelspelen. ’s Avonds heb ik nog met Aaron&Melissa bij John&Wilma koffiegedronken. Dat was ook de laatste keer dat ik hen gezien heb. Het afscheid nemen was begonnen!

En dat afscheid nemen duurde deze hele week… Ik heb zelfs geen tijd meer gehad om normaal hier bij de Flikweerts te kunnen eten, maar ja…dat hoort erbij! Ik vond het superleuk om bij veel mensen nog even langs te gaan.
Maandag was dat bij John, Arlene en Lea. Dinsdag was ik met Doreen bij Rick&Annemarie. Toen we met Rick z’n schoolbus meegingen zagen we weer veel Mennonites. De school was uit dus we zagen heel veel kinderen langs de weg lopen. Allemaal met een koffertje in de hand op weg naar huis! Woensdagavond at ik bij John&Wilma. Die middag heb ik bye gezegd tegen Kevin en zijn drie dochters. Rachel gaf me nog een lieve hug! John en Matthew heb ik toen ook voor het laatst gezien.
Donderdag ben ik nog even op school langsgeweest. Het was die middag partytime voor de kids! Daar hebben ze echt naar uit gezien! Het is een superleuk middagje geweest: met trefballen, treat eten en drinken en stoelendans heb ik afscheid genomen van deze lieve grade 4!
Die avond ben ik met Mary-Anne naar St. Jacobs geweest. Dat is echt een gezellig dorpje met allerlei kleine shops. Het was nu helemaal aangekleed voor Christmas: Er stond een groepje mensen kerstliederen te zingen, de winkels hingen vol met kerstversiering, over de weg kwam om de zoveel tijd een paard en wagen langs waar je een rondje mee kon maken, en we hebben nog lekkere applecider geproefd. Sommige shops hadden allemaal kleine kamertjes vol hangen met van alles en nog wat! Echt leuk om daar rond te snuffelen!

Ik schrijf dit laatste stukje bij Wilma thuis in de kitchen… Nog een laatste keer eten met Wilma en dan is het tijd om naar het vliegveld te gaan.

Hopelijk is mijn laatste dagboekstukje vanuit Holland..

Goodbye Canada…Hope to see you later.

Love, Gijsbertha

(Uiteindelijk is dit verslag in Nederland erbij gevoegd, omdat de laatste dagen het internet weer heel raar deed op mijn laptop)

  • 26 November 2012 - 22:46

    Petra:

    Hi Gijsbertha!
    WOW, I didn't know that you were in Canada! How are you? I've read some of your stories and I think you had a great time over there! You were at the same place where I am coming once or twice a year with Zachary. It's so beautiful!! I really want to read all your stories, but it is getting late already, I hope to do it later! :-) Do you mean in your last sentence that you are back in the Netherlands already? Your English is perfect right now of course? :-)
    I really need to talk more with my friends. Rianda in Scotland, you were in Canada without I knew that, that's too bad!! Whatever, I better go to bed now. It should be nice to come together pretty soon!
    With love,
    Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Norwich

Gijsbertha

Op deze waarbenjij Gijsbertha hoop ik al mijn belevenissen en ervaringen met jullie te delen!

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 874
Totaal aantal bezoekers 26154

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 31 Juli 2018

Werken in Canada

11 Juli 2016 - 29 Juli 2016

Werkvakantie Malawi

16 Oktober 2012 - 16 November 2012

Stage op de Rehoboth Christian School

Landen bezocht: