Veilig aangekomen - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Gijsje

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

18 Oktober 2012 | Canada, Norwich

Finally, I'm arrived!! Het is een later reisverslag dan ik wilde, maar ik kwam gister laat aan en het internet doet het niet op mijn laptop. Dus ik maak nu even gebruik van Flikweerts' computer.

Na een reis van zo'n 12 uur ben ik in Burgessville in Canada aangekomen. Het was gisterochtend vroeg toen ik voor de eerste keer met het vliegtuig mee mocht. Eerst mijn koffer 5 kilo lichter gemaakt, omdat die veel te zwaar was. En daarna op zoek naar de goede gate om in te stappen. Dat was nog wel even spannend, omdat er misschien door overboeking geen stoel voor me was... maar dat viel helemaal mee. Tini heeft me goed geholpen bij alles. Voor haar was het niet de eerste keer. En zo heb ik ook nog gezellige gesprekken gehad tijdens het wachten... Het was wel heel jammer dat we niet hetzelfde vliegtuig hadden...maar de rest van de reis waren we bij elkaar.

In het vliegtuig werd goed voor me gezorgd. Ik kreeg veel en lekker eten. Naast me zaten ook aardige mensen. Tijdens het stijgen en dalen moest ik wel goed kauwen en slikken, want mijn oren zaten bijna dicht. Dat was het minst prettigste van de reis, maar gelukkig ook kort.

Eindelijk in Canada aangekomen, kwam ik er maar zo niet in! Er werd veel gevraagd. Telkens weer doorgestuurd en opnieuw ondervraagd, want het was natuurlijk een beetje raar als een student voor een maand op familiebezoek ging (bij de douane zeggen dat je op stage gaat in Canada kan moeilijkheden geven, vandaar dat ik heb gezegd dat ik naar familie ging)...Maar het is goedgekeurd en ik zit nu bij een heel gezellige en aardige familie in huis.

Vanaf het vliegveld moesten we met airbus naar Woodstock. Hier haalde Wilma ons op. Tini thuisgebracht en even langs mijn tante geweest.
Daarna ben ik met Wilma naar haar toegegaan. Supergezellig!! Ongeveer alles moest in het Engels...Maar daar leer ik wel een hoop van. Kennis gemaakt met John en Matthew. 's Avonds hebben we met z'n vieren heerlijk gegeten! Wat een aardige en gastvrije mensen zijn dat! Geweldig.

Gisteravond kwam ik om 8.15 aan bij mijn gastgezin. Hier heb ik kennis gemaakt met iedereen: Ria en Sjaak en hun jongste dochter Margré. Zij spreken thuis Nederlands. Margré kan wel heel goed engels, dus met haar kan ik nog vaak even gezellig Engels kletsen.

Ik heb hier heerlijk kunnen slapen. En ben vandaag al naar school geweest. Het was een super leuk en gezellig begin. Ik ging samen met Sjaak al vroeg naar school, want er was breakfast. Daar ontmoette ik ook gelijk Rick(Ik ben deze weken vooral in zijn klas) en zijn vrouw en kinderen.
Het is een mooie, supergrote school, met verouderde stoelen en banken:) Ik vond ze supergerappig om te zien, want aan de poten van de tafels en stoelen zaten tennisballen ter bescherming:)
De kinderen hebben binnen allemaal andere schoenen(gympen) aan. Dus in de gang zag ik allemaal mooie rijen met schoenen. Jassen en tassen hangen binnen en 's morgens beginnen ze met het zingen van het volkslied "o Canada...". Dit waren mooie dingen om mee te maken en ik denk ook de grootste verschillen. oh ja... Het eten is ook zooo anders. Kinderen krijgen hele pakketten mee voor de lunch. En dan is er bij sommige niet eens gewoon brood bij...Tijdens het breakfast was er ook van alles: spek, ei, aardeappelen, pannenkoeken, etc... Tosti was het enige brood!

Ik heb ongeveer elke leraar van de primary school wel een hand gegeven, maar ik zou niet meer weten wie iedereen is! Sommigen schakelen gelijk over in het Nederlands: 'O, je komt uit Holland!' Dus het communiceren gaat dan super natuurlijk!

Het was zeker a big experience. You need to speak English with the kids; It's a hard to understand them! Maar met wat vertalers uit de klas kwam ik er wel.

Vanmiddag een uur in DE schoolbus gezeten. Dat is heel gezellig, maar ook lang. Gelukkig hoeft dat niet altijd, omdat ik ook al aan het begin van de rit eruit kan. De busdriver is ook mijn gastvrouw. Dus ik was dit ritje even helemaal met haar mee geweest. Prachtig is het dan om de omgeving te zien. Heuvelachtig landschap, zeer uitgestrekt en bomen...wat een prachtige kleuren hebben die bladeren nu. Ik hoop snel een foto hiervan te hebben, want ze zeggen dat het in een week bijna kaal kan zijn. Nu schijnt 's middags ook steeds de zon, dus dan wordt het een prachtig plaatje.

Overal waar ik maar kom zijn de huizen ook very big!! Er is echt veel ruimte hier, dat kun je in alles zien.

Ik geniet er super van! Het is allemaal heel gaaf om mee te maken!
Toch moet er ook gewerkt worden, dus ik ga nu maar eens wat aan mijn voorbereidingen voor morgen doen: interviewvragen vertalen in het Engels:( Dat moet natuurlijk ook gebeuren!

Hopefully tell more soon,

Gijsje

  • 19 Oktober 2012 - 09:55

    Fam Willigenburg:

    Ha Gijsje,

    We hebben je dagboek gelezen onder het genot van een kopje koffie;-) terwijl jij heerlijk in bed lag......
    we hebben met plezier vernomen dat je het daar erg naar je zin heb.
    Mama vroeg zich af of je nog turbulentie hebt gehad onderweg?
    Heb je een telefoon nummer van de fam Flikweert?
    Succes met alles.

    Your family

  • 20 Oktober 2012 - 14:01

    Evelien Langebeeke:

    Hee Gijsbertha!

    Leuk om te lezen, je hebt een druk programma!
    Je vermaakt je goed? =)

    Had je nog vertraging op de heenweg? Wij hadden een uurtje. Heb je dus niet meer gezien op Schiphol.
    Nog wel twee andere meisjes die best je zusjes hadden kunnen zijn, waren er twee zusjes mee?

    Leuk hoor allemaal! We zullen je in de gaten houden ;-)

    Enjoy your stay!

    P.s. Wij moeten ook engels praten op school, nou wij vinden het nog best moeilijk hoor! Om jezelf in het engels te zijn. Nou we spreken je nog wel!

    Liefs, Evelien

  • 20 Oktober 2012 - 14:01

    Evelien Langebeeke:

    Hee Gijsbertha!

    Leuk om te lezen, je hebt een druk programma!
    Je vermaakt je goed? =)

    Had je nog vertraging op de heenweg? Wij hadden een uurtje. Heb je dus niet meer gezien op Schiphol.
    Nog wel twee andere meisjes die best je zusjes hadden kunnen zijn, waren er twee zusjes mee?

    Leuk hoor allemaal! We zullen je in de gaten houden ;-)

    Enjoy your stay!

    P.s. Wij moeten ook engels praten op school, nou wij vinden het nog best moeilijk hoor! Om jezelf in het engels te zijn. Nou we spreken je nog wel!

    Liefs, Evelien

  • 20 Oktober 2012 - 14:01

    Evelien Langebeeke:

    Hee Gijsbertha!

    Leuk om te lezen, je hebt een druk programma!
    Je vermaakt je goed? =)

    Had je nog vertraging op de heenweg? Wij hadden een uurtje. Heb je dus niet meer gezien op Schiphol.
    Nog wel twee andere meisjes die best je zusjes hadden kunnen zijn, waren er twee zusjes mee?

    Leuk hoor allemaal! We zullen je in de gaten houden ;-)

    Enjoy your stay!

    P.s. Wij moeten ook engels praten op school, nou wij vinden het nog best moeilijk hoor! Om jezelf in het engels te zijn. Nou we spreken je nog wel!

    Liefs, Evelien

  • 20 Oktober 2012 - 14:01

    Evelien Langebeeke:

    Hee Gijsbertha!

    Leuk om te lezen, je hebt een druk programma!
    Je vermaakt je goed? =)

    Had je nog vertraging op de heenweg? Wij hadden een uurtje. Heb je dus niet meer gezien op Schiphol.
    Nog wel twee andere meisjes die best je zusjes hadden kunnen zijn, waren er twee zusjes mee?

    Leuk hoor allemaal! We zullen je in de gaten houden ;-)

    Enjoy your stay!

    P.s. Wij moeten ook engels praten op school, nou wij vinden het nog best moeilijk hoor! Om jezelf in het engels te zijn. Nou we spreken je nog wel!

    Liefs, Evelien

  • 20 Oktober 2012 - 14:01

    Evelien Langebeeke:

    Hee Gijsbertha!

    Leuk om te lezen, je hebt een druk programma!
    Je vermaakt je goed? =)

    Had je nog vertraging op de heenweg? Wij hadden een uurtje. Heb je dus niet meer gezien op Schiphol.
    Nog wel twee andere meisjes die best je zusjes hadden kunnen zijn, waren er twee zusjes mee?

    Leuk hoor allemaal! We zullen je in de gaten houden ;-)

    Enjoy your stay!

    P.s. Wij moeten ook engels praten op school, nou wij vinden het nog best moeilijk hoor! Om jezelf in het engels te zijn. Nou we spreken je nog wel!

    Liefs, Evelien

  • 20 Oktober 2012 - 14:01

    Evelien Langebeeke:

    Hee Gijsbertha!

    Leuk om te lezen, je hebt een druk programma!
    Je vermaakt je goed? =)

    Had je nog vertraging op de heenweg? Wij hadden een uurtje. Heb je dus niet meer gezien op Schiphol.
    Nog wel twee andere meisjes die best je zusjes hadden kunnen zijn, waren er twee zusjes mee?

    Leuk hoor allemaal! We zullen je in de gaten houden ;-)

    Enjoy your stay!

    P.s. Wij moeten ook engels praten op school, nou wij vinden het nog best moeilijk hoor! Om jezelf in het engels te zijn. Nou we spreken je nog wel!

    Liefs, Evelien

  • 20 Oktober 2012 - 18:11

    Buurtjes:

    Hey Gijsbertha,

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Leuk om zo bij te houden wat je zoal meemaakt.
    We zien al uit naar een nieuw bericht.

    Groetjes van Henrie en Aline, Justian, Ruben en Herco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Norwich

Gijsbertha

Op deze waarbenjij Gijsbertha hoop ik al mijn belevenissen en ervaringen met jullie te delen!

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 26147

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 31 Juli 2018

Werken in Canada

11 Juli 2016 - 29 Juli 2016

Werkvakantie Malawi

16 Oktober 2012 - 16 November 2012

Stage op de Rehoboth Christian School

Landen bezocht: