Het gezellige en gastvrije Canada - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu Het gezellige en gastvrije Canada - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu

Het gezellige en gastvrije Canada

Door: Gijsje

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

04 November 2012 | Canada, Norwich

Hi,

De storm is over, maar het koude weer blijft! Het vriest en het sneeuwt in Ontario...Jammer genoeg heb ik de sneeuw nog niet hier in Burgessville of Norwich gezien!

Ik geniet er nu al van dat ik volgende week vakantie heb!! Ik denk dat het lekker druk gaat worden, omdat er zoveel mensen zijn die me ergens naar toe willen brengen! Maandag staat al op de planning dat ik met John&Wilma naar de Niagara Falls hoop te gaan!! Het is daar nu heel koud, dus ik zal me goed in moeten pakken! Ik heb gelukkig genoeg kleren bij me:)

Woensdag waren we met het thee-uurtje bij Rick&Anne-Marie thuis! Ik ben daar blijven eten en met hen 's avonds naar de kerk gegaan! Het was supergezellig! De kleine Annique heeft een heel grote fantasie! Ze vertelde allerlei wilde en onrealistische verhalen... maar dat is natuurlijk superleuk om te horen van zo'n 3-jarig hummeltje.
Na kerktijd kwamen de moeder, broer en zus van Rick op de koffie...We hebben gezellig gekletst over van alles en nog wat...@Gert: je krijgt de hartelijke groeten van famillie Veldhuizen...ze schrokken wel dat je een ongeluk gehad heb. Ik heb ze maar duidelijk gemaakt dat het allemaal heel erg meegevallen is:)

Op school heb ik mijn eerste lessen gegeven...De kinderen vinden het allemaal reuze interessant... Ze komen met hele verhalen over Nederland of over de opa's en oma's en ouders die in Nederland geboren zijn! Een volgende keer vragen ze wanneer we het Wilhelmus weer gaan zingen...Dan weer begint er een spontaan Nederlands tegen me te praten... Het is een supermooie ervaring om dit mee te maken! Maar ze vragen ook persoonlijke vragen 'Miss, do you like Canada more then Holland?'...pfffh, dat is lastig...Moet ik nog maar even over nadenken:)

Een keer per maand hebben ze ook chapel op school! Rev. Hakvoort geeft dan een meditatie aan de kinderen! Het was op woensdagmorgen, dus het ging nu over Maarten Luther. Terwijl wij die dag Hervormingsdag hebben, gaan hier hele clubjes mensen en kinderen verkleed als skeletten, geesten of heksen 's avonds de deuren langs voor a treat!! De tuinen zijn gevuld met rare pompoenen, grafstenen, skeletten en allerlei andere dingen die horen bij Halloween.

Gisteravond ben ik met Matthew naar de verjaardag van Jaiden geweest... En ook tijdens zo'n verjaardag krijg je weer allerlei nieuwe dingen... Eerst een heerlijke zelfgemaakte taart, later een soort lopend buffet met van alles en nog wat: bacon, mini-pizza, chips with hot pizza, strawberry, pineapple, etc. En nieuw drinken: een breezertje(In Holland heb je dat ook wel, maar ik had het nog nooit op) Het smaakte allemaal heerlijk!

Vandaag ben ik ook weer de hele dag op pad geweest met Matthew...Eerst wat klussen in zijn huis en daarna zijn we naar Toronto geweest...de CN Tower... WOW...daar heb je een gaaf uitzicht! Geweldig! Het was niet zulk heel helder weer, dus we konden niet ver kijken...Maar je kon genoeg zien...Et was alleen jammer dat ik mijn camera niet bij me had:( We hebben maar wat foto's gemaakt met Matthews cell phone!

Ik heb ook al koffie gedronken... of iets wat er op lijkt:) Het heette French Vanille en was heerlijk! Tim Hortons ga ik dus nog vaak bezoeken, hoop ik! Dat kan ook best, want die staat op bijna iedere hoek van de straat en is dag en nacht open!

Gisteren wilde ik voor Jaiden een mooie kaart kopen...Dus samen met Doreen(andere co-op student) even naar de Shoppers drug markt. Komen we daar...een enorm grote schap met tientallen verschillende kaarten. We dachten dat daar wel wat leuks tussen zou zitten, helaas...dat viel tegen. Uiteindelijk een lange uitvouwkaart van LEGO meegenomen...komen we bij de kassa, zegt die kassabediende '$6, please!' Ik schrok me naar.. Ik dacht hooguit $2... Dus ik op zoek naar mijn portemonnee...Kon ik dat hele ding nergens vinden...echt waar niet!
'Sorry, I forgot my walllet!' Dus die vrouw vroeg of mijn vriendin niet wat geld bij zich had...zij heel schijnheilig kijken, maar nee, ze had niet genoeg geld bij zich... Dat maakte niets uit, ze legde de kaart wel aan de kant en dan konden we die eventueel later ophalen...We hebben maar braaf ja geknikt en zijn buiten in lachen uitgebarsten!! Dat dus nooit weer:)
Die avond heb ik gezellig bij Doreen en haar gastouders gegeten! Toen ik weer thuis was, heb ik maar even een kaart bij Familie Flikweert opgezocht: een echte Hollandse voetbalkaart!!

Zo maak je hier het een en ander mee... Het blijft nog steeds heel gezellig, leerzaam en interessant!
Volgende week misschien naar de Royal Winter Fair in Toronto met de Flikweerts, een dagje weg met Wilma en Tini op pad, Matthew wilde me nog hockey laten zien, Rick zou me bellen als ze een dagje weggaan, bij John&Arlene mag ik een keertje eten en dan nog winkelen met John&Wilma voor alle souvenirs:)....
Het zijn allemaal dingen die me gevraagd zijn, waarvan ik hopelijk volgende week een nieuwe story met alle belevenissen kan vertellen!!

See you,

love, Gijsje

  • 05 November 2012 - 09:45

    Evelien Van Luttikhuizen:

    Ha Gijsbertha,

    Ik heb net je verhalen zitten lezen. Het zijn leuke verhalen zeg. Volgens mij maak jij genoeg mee daar! Geniet er nu nog maar van, je bent zo weer in Nederland....

    Groetjes, Evelien

  • 09 November 2012 - 03:42

    Wilma Stubbe:

    Hi Gijsbertha

    We are so happy you are enjoying your stay in Canada.
    We will miss you when you go home.
    Hope to see you soon again.

    Kind regards

    John & Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Norwich

Gijsbertha

Op deze waarbenjij Gijsbertha hoop ik al mijn belevenissen en ervaringen met jullie te delen!

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 26144

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 31 Juli 2018

Werken in Canada

11 Juli 2016 - 29 Juli 2016

Werkvakantie Malawi

16 Oktober 2012 - 16 November 2012

Stage op de Rehoboth Christian School

Landen bezocht: