Hurricane Sandy - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu Hurricane Sandy - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu

Hurricane Sandy

Door: Gijsje

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

30 Oktober 2012 | Canada, Norwich

Good afternoon,

De een na de andere weersvoorspelling wordt hier voorspeld...De ene keer hebben ze het over sneeuw, de volgende keer over hard vriezen...dan weer dachten ze dat we een fog-day(de school is dicht door de mist) Maar het kwam elke keer niet uit.
Tot op vandaag, Dinsdag October, 30.
Gisteren hadden ze het al over één van de zwaarste storm sinds lange tijd... Een volgende zei dat we zonder stroom zouden komen te zitten... Anderen hadden het over hoge waterstanden in New York... En ook op internet gaven ze een windy alert af voor de omgeving van Norwich... Het was maandag al heel koud, waaierig en regenachtig buiten(een voorbode van de hurricane).
Maar gistermiddag dachten we hier dat het nog wel mee zou vallen... En dat was niet zo. 's Avonds rond 9 uur floepte het licht uit: Vanaf toen zaten we zonder power. Gelukkig hebben ze hier een generator, dus wij hebben nog licht, electriciteit, etc. Maar honderden mensen in Ontario en Qubec zitten zonder power...Veel vluchten vanaf Toronto werden gecanceld...
Vanmorgen werd ik wakker gemaakt door Ria 'The school is closed, today!' Heerlijk dacht ik... een dagje vrij! Maar dat gaat je wel vervelen. Ik breng de dag nu maar door met lezen, lezen en nog eens lezen...terwijl het buiten nog steeds regent en de wind wat meer afneemt.

De afgelopen dagen heb ik niet iets bijzonders meegemaakt.
Vrijdagavond ben ik nog met John&Wilma naar een grote furniture store geweest in Tilsonburg... Wat een luxe, dure meubels:)
We zijn ook even bij Kevin&Lynne en hun drie prachtige en schattige dochters langsgeweest. Gezellig gedronken, gekletst en spelletjes gedaan. Het was heel gezellig!
Zaterdag ben ik heel de dag thuisgebleven: Het was heel nat en guur buiten. Ow ja.... 's middags ben ik samen met Margré wezen paardrijden. We zaten in een kleine buggy die van de Amish is geweest. Tjonge, dat gaat echt langzaam als de Amish alles per paard doen. Maar ja, zo kun je wel genieten van het landschap!

Zondag zelfs drie keer naar de kerk geweest...'s Middags was er een Hollandse dienst...Je hoeft je dan niet zo in te spannen om de minister te volgen.

Ik heb eigenlijk geen nieuws meer... Dus tot over een paar dagen!

Bye,
Gijsje

• 02 November 2012 - 20:00

Gert:

hey gijsje.

het gaat heel goed hier.
    ik ben de hele dag thuis en s'avonds met eten naar het voeren
    ga ik met de auto een eindje rijden
    papa en mama en henry en marina gaan naar de bruiloft van wim meiyer.
    misschien gaan we vanavond nog naar oma

Hartelijke groeten van :

Gert en fam.

• 03 November 2012 - 16:44

Fam. Willigenburg:

Ha Gijsje,

We lazen het ook in de krant van de storm.... Een vreemde gewaarwording..zo zonder stroom te zitten. Ben je nog bij de amish geweest? Wel rustgevend toch, alles zo op het gemakje te doen.
    't Is hier een beetje nattig buiten... en wat frips:-) Gelukkig kunnen we de houtkachel aan doen.
    Ze zijn hier aan t prutsen een cadeau voor Tineke op te bergen. Tineke is er nu en de jongens hebben wat voor dr verjaardag gekocht.
    Hoe lang blijven de vluchten nog gecanceld?

Succes nog met de opdrachten op school ed.

Groetjes your family