SNOWDAY...:) - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu SNOWDAY...:) - Reisverslag uit Norwich, Canada van Gijsbertha Willigenburg - WaarBenJij.nu

SNOWDAY...:)

Door: Gijsje

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

09 December 2016 | Canada, Norwich

Hello everyone,

Verdwaasd werd ik vanochtend wakker. Mn alarm klonk niet helemaal hetzelfde als iedere ochtend. En voordat het goed tot me doordrong, zag ik het: 'gemiste oproep van school'.... 'YES', dacht ik 'dat betekent dat er sneeuw ligt'. Na een vlugge blik op mijn mobiel zag ik ook een mailtje met de mededeling 'School has been cancelled for today'. Met een sprong was ik uit bed en rende ik naar alle ramen om te kijken of er echt sneeuw lag... En ja hoor... een grote, witte deken over huizen, wegen, auto's en tuinen. Wat een prachtig gezicht! Ik kon het niet laten om zo snel mogelijk te eten, snowboots aan te trekken en foto's te maken voordat we alle sneeuw wegruimden van de oprit. En zoals je op de foto's kunt zien is het een prachtig gezicht... Zo nu en dan sneeuwde het weer even, maar nu is de zon erdoor en zie je de prachtige blauwe lucht.
Het was gisteren al heel koud. Met de klas waren we 10 minuten voor de pauze al naar buiten gegaan omdat ik eens leuke klassenfoto's wilde maken. Natuurlijk moesten de jongens daar met hun hockey-outfits op. Toen voelde ik hoe koud het wel niet was door de gure wind.

In de afgelopen maand ben ik weer veel uit geweest. Ik ben een paar keer wezen eten bij students van mijn klas. Die vragen dan natuurlijk wat ik het liefst wil eten...Dat is voor mij altijd lastig te kiezen, dus dan snap je wel dat ze kiezen voor hun lievelingseten.
Ook ben ik een paar keer naar verkopingen van de kerk geweest. Hier zijn drie verschillende gemeenten voor school. Alledrie hebben ze een grote verkoping, ladies aid sale, met boeken, cd's, eten, candy, kaarten en decoratie.. Vanavond hoop ik naar de laatste te gaan voor de winter. Het is altijd gezellig en ook handig...zelf hoef ik geen maaltijd klaar te maken.. Je schep daar op wat je lekker vindt en doneert wat je ervoor over hebt.
Een tijdje terug heb ik voor het eerst de zondag ergens anders doorgebracht. Dat voelde echt als thuis...bij een gezellige Nederlandse familie op hun boerderij. Die geur, taal en gezelligheid van thuis mis ik dan echt. Daarom vond ik het geweldig om daar te zijn van zaterdag tot maandag. Na lange tijd kun je weer eens gewoon makkelijk Nederlands praten met iedereen om je heen en heb je de plagerijtjes zoals ik die van al mn broers gewend ben:P
Verder wordt het wat rustiger voor me doordeweeks: Geen koor meer op donderdagavond tot ergens halverwege januari. We hebben lang en hard geoefend voor onze zangavond afgelopen vrijdag. Het was heel fijn en mooi om met elkaar psalters te zingen... Als koorleden zorgden we allemaal voor cookies waar iedereen van kon genieten na het zingen. Een gezellige afsluiting met elkaar op die manier.
Afgelopen zaterdagavond ben ik ook nog op een verjaardagsfeestje geweest. Een van de meiden op koor had me gevraagd. Dat was echt gezellig. Halverwege de avond begonnen we aan de meegebrachte spellen. Uiteindelijk hebben we er maar een van gespeeld waar ik een hoop van kon leren. Binnen een bepaalde tijd moesten twee partijen om de beurt een woord beschrijven zonder het te noemen, wat door de groepsgenoten geraden werd. Ik hield me veilig op afstand door punten bij te houden, want het ging echt te vlug voor me:) Ik merkte wel weer goed dat ik nog steeds veel Engels kan leren hier...Genoeg woorden waar ik nog nooit van gehoord heb.

Volgende week hoop ik mijn road test te doen, zodat ik eindelijk zelf kan rijden hier. De garage is al helemaal leeg en opgeruimd voor mijn auto. Natuurlijk hoop ik het te halen zodat ik in de kerstvakantie een weekje naar de States kan...

Nu nog maar even genieten van de sneeuw, als mijn report cards voor de students zo goed als af zijn...

Bye...

  • 10 December 2016 - 02:19

    Petra DeBruine:

    Doesn't it feel great to be outside in the snow? I love it :D It's just kinda cold...
    We are expecting a feet of snow this weekend, so you better practice driving on icy roads, bc I don't think it's gonna melt soon ;-) We are looking forward to Christmas break, I'm sure you will pass that driving test!
    Hope to see you soon!!!
    Love,
    Petra

  • 16 December 2016 - 06:39

    Mark:

    Hi Gijsbertha,

    Leuk dat je me blog leest :)
    Ook leuk om te zien hoe je het daar aan de andere kant van Canada hebt :)

    Cheers,

    Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Norwich

Gijsbertha

Op deze waarbenjij Gijsbertha hoop ik al mijn belevenissen en ervaringen met jullie te delen!

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 26139

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 31 Juli 2018

Werken in Canada

11 Juli 2016 - 29 Juli 2016

Werkvakantie Malawi

16 Oktober 2012 - 16 November 2012

Stage op de Rehoboth Christian School

Landen bezocht: